əl-Əhzab surəsinin 50-51-ci ayələrinin təfsiri
Sual:
Salam. Əhzab sürəsin 50/51-ci Ayələrin mənalarını acıqlayardız.
Cavab:
Va aleykum Salam. Böyük təfsir alimi Abdur-Rahmən əs-Sadi (Allah ona rəhmət etsin) bu ayələrin təfsirində belə demişdir:
"50. Ey Peyğəmbər! Mehrlərini verdiyin zövcələrini, Allahın sənə bəxş etdiklərindən sahib olduğun cariyələri, səninlə birlikdə hicrət etmiş əmin qızlarını, bibilərinin qızlarını, dayın qızlarını, xalalarının qızlarını, habelə, Peyğəmbərin evlənmək istədiyi təqdirdə özünü Peyğəmbərə bağışlayan hər hansı bir mömin qadını sənə halal etdik. Sonuncusu digər möminlərə deyil, yalnız sənə məxsusdur. Onlara zövcələri və sahib olduqları cariyələr barəsində nəyi vacib buyurduğumuzu bilirik. Belə etdik ki, sənə bir çətinlik olmasın. Allah bağışlayandır, rəhmlidir".
Uca Allah bu ayədə Peyğəmbərə olan nemətini xatırladır ki, bu nemətlərin bir hissəsi həm Peyğəmbərin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) özü, həm də qalan möminlər üçün, digər hissəsi isə yalnız Peyğəmbər üçün təyin olunmuşdur. Uca Allah buyurur: "Ey Peyğəmbər! Mehrlərini verdiyin zövcələrini, ... sənə halal etdik", bu, Peyğəmbərlə möminlər arasında müştərək olan bir nemətdir. Uca Allah mehirlərini verdikləri zövcələri möminlərə də halal etmişdir. Uca Allah buyurur ki, həmçinin "Allahın sənə bəxş etdiklərindən", yəni kafirlərlə müharibədə qənimət olaraq əsir götürdüyün və "sahib olduğun cariyələri, ... halal etdik", yəni onlarla yaxınlıq etməyi sənə halal etdik. Cariyələr – əsir götürülmüş kölə və azad olan həm ərli, həm də ərsiz qadınlardır. (Ərli cariyələrlə gözləmə müddəti bitdikdən sonra yaxınlıq edilir. Cariyələrin gözləmə müddəti bir aydır). "səninlə birlikdə hicrət etmiş əmin qızlarını, bibilərinin qızlarını, dayın qızlarını, xalalarının qızlarını, ... sənə halal etdik". Uca Allah, həmçinin, Öz Peyğəmbərinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) və müsəlmanlara icazə vermişdir ki, əmi, dayı, bibi və xala qızları ilə evlənsinlər. Ayədən başa düşülən budur ki, bu qadınlardan başqa qohum qadınlarla evlənmək qadağandır. Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) yalnız onunla birlikdə Mədinəyə hicrət edən əmi (dayı, bibi, xala) qızları ilə evlənə bilərdi. Bu ayənin ən səhih şərhlərindən birinə uyğun olaraq, bu məhdudiyyət təkcə Muhəmməd Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) aid idi.
Uca Allah buyurur: "...habelə, Peyğəmbərin evlənmək istədiyi təqdirdə özünü Peyğəmbərə bağışlayan hər hansı bir mömin qadını sənə halal etdik". Uca Allah, həmçinin, Öz Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) könüllü surətdə onun zövcəsi olmaq istədiklərini bildirən qadınlarla evlənməyə icazə vermişdir. Bu zaman seçim haqqı Allahın Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) məxsus idi və o, evlənməkdən boyun qaçıra bilərdi. Bu hökm başqa müsəlmanlara aid deyildi və buna görə də mömin qadının sadəcə onun zövcəsi olmaq razılığı əsasında, onunla evlənmək haqqına malik deyil...".
"51. Onlardan istədiyinin səninlə gecələmək növbəsini təxirə sala bilərsən, istədiyini də öz yanına ala bilərsən. Özündən ayırdıqlarından hansı birini yenidən öz yanına almaq istəsən sənə heç bir günah olmaz. Bu, onların sevinmələri, kədərlənməmələri və sənin onlara verdiklərindən razı qalmaları üçün daha münasibdir. Allah qəlbinizdə olanları bilir. Allah hər şeyi biləndir, həlimdir."
Uca Allah bu ayədə Öz Elçisinə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) zövcələri ilə gecələməkdə növbələşməyi riayət etməməyi, bu bölgünü özü istədiyi kimi etməyə icazə verməklə ona göstərdiyi lütfü bildirir. Bu bölgü Peyğəmbərə (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) məcburi olmasa da, o həmişə çalışırdı ki, bu növbəliliyə riayət etsin və belə deyərdi: "Allahım! Mən sahib olduqlarımı bölüşdürməyi bu qaydada bacardım. Üzərində hökmüm olmayanlara görə məni məzəmmət etmə!”
"Onlardan istədiyinin səninlə gecələmək növbəsini təxirə sala bilərsən", yəni istədiyinlə gecələməyə bilərsən "istədiyini də öz yanına ala bilərsən", yəni istədiyinlə gecələyə bilərsən. Bu ona dəlalət edir ki, Peyğəmbər (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) öz zövcələri arasında növbəliliyə riayət etməkdə sərbəst idi. Bir çox təfsirçilər hesab edirlər ki, bu seçim haqqı Peyğəmbərə yalnız könüllü surətdə özünü ona təklif etmiş qadınlarla bağlı verilmişdir, yəni, bu qadınlardan istədiyinlə evlənə, istədiyinlə evlənməyə bilərsən. Ən doğrusunu Allah bilir.
Sonra Uca Allah bunun hikmətini bəyan edərək buyurur: "Bu", yəni seçim ixtiyarının sənə verilməsi və hansı zövcənlə vaxt keçirməyini özün qərarlaşdırmağın "onların sevinmələri, kədərlənməmələri və sənin onlara verdiklərindən razı qalmaları üçün daha münasibdir". Onlar bilsinlər ki, Peyğəmbər onların qarşısında öz vəzifəsini unutmamışdır və onların haqqına sayğısızlıq göstərmirdir.
"Allah qəlbinizdə olanları bilir", yəni Allah insanların qəlblərində olan hər şeydən xəbərdardır və sizin öz dininizin fərz və nafilə hökmlərini nə vaxt yerinə yetirdiyinizi də bilir. Buna görə Uca Allah Öz Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) bəzi vəzifələrini yüngülləşdirmiş və onun zövcələrinin qəlblərinə rahatlıq nəsib etmişdir.
"Allah hər şeyi biləndir, həlimdir", yəni, həqiqətən, Allah kamil biliyə malikdir və qullarına onların dünyəvi həyatını sahmana salan və onlara böyük mükafat qazanmağa kömək edən qanunlar nazil etmişdir. Uca Allah qullarını törətdikləri günahlara və qəlblərindən keçən pisliyə görə cəzalandırmır, onlara tövbə etmək imkanı verir. Bu Onun həlim olmasına görədir".