Sədəqə verməyə təşviq

    07.09.2018
عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ قَالَ «قَالَ اللَّهُ ﷻ أَنْفِقْ أُنْفِقْ عَلَيْكَ - وَقَالَ - يَدُ اللَّهِ مَلأَى لاَ تَغِيضُهَا نَفَقَةٌ، سَحَّاءُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ - وَقَالَ - أَرَأَيْتُمْ مَا أَنْفَقَ مُنْذُ خَلَقَ السَّمَاءَ وَالأَرْضَ فَإِنَّهُ لَمْ يَغِضْ مَا فِى يَدِهِ، وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاءِ، وَبِيَدِهِ الْمِيزَانُ يَخْفِضُ وَيَرْفَعُ»
 

Əbu Hureyra (Allah ondan razı olsun) rəvayət edir ki, Allah Elçisi - salləllahu aleyhi və səlləm - demişdir: “Allah ﷻ buyurur: “(Malından Mənim yolumda) xərclə, Mən də sənə xərcləyə­cəyəm”. (Allah Elçisi - salləllahu aleyhi və səlləm) dedi: “Allahın Əli doludur. (Bu nemətlərin) səhər-axşam ardı-arası kəsilmədən xərclənməsi Onun Əlini boş qoya bilməz”. Həmçinin, dedi: “Məgər Allahın göyü və yeri yaratdığı gündən bəri nə qədər xərclədiyini görmürsünüz?! Bu Onun Əlindəkilərin azalmasına (zərrə qədər) təsir göstərmə­mişdir. Onun Ərşi suyun üzərində idi, Əlində də tərəzi var idi. O, (bu tərəzini) aşağı endirir və yuxarı qaldırırdı”.[1]

 
عَنْ عَدِىَّ بْنَ حَاتِمٍ يَقُولُ كُنْتُ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ فَجَاءَهُ رَجُلاَنِ أَحَدُهُمَا يَشْكُو الْعَيْلَةَ، وَالآخَرُ يَشْكُو قَطْعَ السَّبِيلِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «أَمَّا قَطْعُ السَّبِيلِ فَإِنَّهُ لاَ يَأْتِى عَلَيْكَ إِلاَّ قَلِيلٌ حَتَّى تَخْرُجَ الْعِيرُ إِلَى مَكَّةَ بِغَيْرِ خَفِيرٍ، وَأَمَّا الْعَيْلَةُ فَإِنَّ السَّاعَةَ لاَ تَقُومُ حَتَّى يَطُوفَ أَحَدُكُمْ بِصَدَقَتِهِ لاَ يَجِدُ مَنْ يَقْبَلُهَا مِنْهُ، ثُمَّ لَيَقِفَنَّ أَحَدُكُمْ بَيْنَ يَدَىِ اللَّهِ لَيْسَ بَيْنَهُ وَبَيْنَهُ حِجَابٌ وَلاَ تُرْجُمَانٌ يُتَرْجِمُ لَهُ، ثُمَّ لَيَقُولَنَّ لَهُ أَلَمْ أُوتِكَ مَالاً فَلَيَقُولَنَّ بَلَى. ثُمَّ لَيَقُولَنَّ أَلَمْ أُرْسِلْ إِلَيْكَ رَسُولاً فَلَيَقُولَنَّ بَلَى. فَيَنْظُرُ عَنْ يَمِينِهِ فَلاَ يَرَى إِلاَّ النَّارَ، ثُمَّ يَنْظُرُ عَنْ شِمَالِهِ فَلاَ يَرَى إِلاَّ النَّارَ، فَلْيَتَّقِيَنَّ أَحَدُكُمُ النَّارَ وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ، فَإِنْ لَمْ يَجِدْ فَبِكَلِمَةٍ طَيِّبَةٍ»
 

Adiyy ibn Hatim[2] (Allah ondan razı olsun) demişdir: “Mən Allah Elçisinin - salləllahu aleyhi və səlləm - yanında ikən iki nəfər şikayətə gəldi. Onlardan biri kasıblıqdan, digəri isə yol kəsən quldurlardan şikayət etdi. Allah Elçisi - salləllahu aleyhi və səlləm - (onları dinlədikdən sonra) dedi: “Yol kəsən quldurlara gəlincə, az bir zaman keçdikdən sonra karvanlar yanlarında heç bir mühafizəçi apar­madan Məkkəyə yollanacaqlar. Kasıb­çılığa gəldikdə isə, (bilin ki,) biriniz əlindəki sədəqə ilə gəzib-dolaşıb bunu ondan qəbul edəcək bir adam tapa bilməyəcəyi vaxt gəlməyincə Qiyamət qopmayacaq. Sonra siz Allahın hüzurunda duracaqsınız və sizinlə Onun arasında heç bir pərdə olma­yacaq. (Dediklərinizi) tərcümə edəcək bir tərcüməçiniz belə olmayacaq. Sonra Allah Öz qulun­dan soruşacaq: “Mən sənə mal-dövlət verməmiş­dimmi?” O: “Vermişdin”- deyəcək. Sonra soru­şacaq: “Mən sənə peyğəm­bər göndərməmişdimmi?” O: “Göndərmiş­din”- deyəcək. Bundan son­ra o, əvvəlcə sağına, sonra da soluna baxacaq, lakin oddan başqa bir şey görməyəcək. Elə isə heç olmasa, yarım xurma (sədəqə) ilə özünüzü Oddan qoruyun. Bunu tapmasanız, onda gözəl söz da­nış­maqla (özünüzü Oddan qoruyun)”.[3]

 
عَنْ أَبِى وَاقِدٍ اللَّيْثِىِّ قَالَ كُنَّا نَأْتِى النَّبِىَّ ﷺ إِذَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ فَيُحَدِّثُنَا فَقَالَ لَنَا ذَاتَ يَوْمٍ «إِنَّ اللَّهَ ﷻ قَالَ إِنَّا أَنْزَلْنَا الْمَالَ لإِقَامِ الصَّلاَةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ وَلَوْ كَانَ لاِبْنِ آدَمَ وَادٍ لأَحَبَّ أَنْ يَكُونَ إِلَيْهِ ثَانٍ وَلَوْ كَانَ لَهُ وَادِيَانِ لأَحَبَّ أَنْ يَكُونَ إِلَيْهِمَا ثَالِثٌ وَلاَ يَمْلأُ جَوْفَ ابْنِ آدَمَ إِلاَّ التُّرَابُ ثُمَّ يَتُوبُ اللَّهُ عَلَى مَنْ تَابَ»
 

Əbu Vaqid əl-Leysi[4] (Allah ondan razı olsun) demişdir: “Peyğəmbərə - salləllahu aleyhi və səlləm - vəhy nazil olarkən biz Onun yanına gələrdik və O bizə nazil olanlar barədə danışardı. (Bir gün) Peyğəmbər - salləllahu aleyhi və səlləm - bizə dedi: “Uca Allah buyurdu: “Biz mal-dövləti namaz qılmaq və zəkat vermək[5] üçün nazil etdik. Adəm övladının bir vadi (mal-dövləti) olsa, ikincisini istəyər. İki vadisi olsa, üçüncüsünü istəyər. (Sonda) Adəm övladının qarnını[6] yalnız torpaq doldurar, sonra Allah tövbə edənin tövbəsi­ni qəbul edər”.[7]

 
عَنْ بُسْرِ بْنِ جَحَّاشٍ الْقُرَشِىِّ قَالَ بَزَقَ النَّبِىُّ ﷺ فِى كَفِّهِ ثُمَّ وَضَعَ أَصْبُعَهُ السَّبَّابَةَ وَقَالَ «يَقُولُ اللَّهُ ﷻ أَنَّى تُعْجِزُنِى ابْنَ آدَمَ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ مِثْلِ هَذِهِ فَإِذَا بَلَغَتْ نَفْسُكَ هَذِهِ - وَأَشَارَ إِلَى حَلْقِهِ - قُلْتَ أَتَصَدَّقُ وَأَنَّى أَوَانُ الصَّدَقَةِ».
 

Busr ibn Cəhhaş əl-Quraşi (Allah ondan razı olsun) demişdir: “Peyğəmbər - salləllahu aleyhi və səlləm - ovcu­nun içinə tüpürüb şəhadət barmağını onun üzərinə qoydu və dedi: “Uca Allah buyu­rur: “Ey Adəm övladı! Sən Məni necə aciz saya bilərsən ki, Mən səni bunun bənzərindən ya­ratdım”. Allah Elçisi - salləllahu aleyhi və səlləm - hülqumunu göstərərək buyurdu: “Ruhun bura çatdıqda sən: “Sədəqə verəcəyəm”- deyirsən, o zaman sə­dəqə verməyin nə faydası vardır?!”[8]

 
[1] əl-Buxari, 4684, 5352, 7496.
[2] Adiyy ibn Hatim ibn Abdullah ibn Səd ət-Tai (Allah ondan razı olsun) Peyğəmbərin ﷺ səhabəsidir. Hicrətin 67-ci ilində Kufədə vəfat etmişdir.
[3] əl-Buxari, 1324, 1347, 1413.
[4] Əbu Vaqid əl-Həris ibn Auf əl-Leysi (Allah ondan razı olsun) Peyğəmbərin ﷺ səhabəsidir. Hicri 68-cı ildə vəfat etmişdir.
[5] Zəkat - varlı müsəlmanlar tərəfindən hər il ödənilən var-dövlətin bir hissəsidir. O, qo­yul­muş qayda-qanunlara müvafiq olaraq, müəyyən dərəcələrə bölünmüş adam­lardan alınır.
[6] Abdullah ibn Abbasdan N rəvayət edilən başqa bir hədisdə “gözünü” deyilir.
[7] Əhməd, 20900, 21906, 21956, 22546. əl-Albani “Sahihul-Cəmius-Sağir”də (№ 1781) və “Sil­silətul-Əhədisis-Sahiha”da (№ 1639) səhih oldu­ğu­nu bildirmişdir.
[8] İbn Macə, 2707, 2811. əl-Albani bu hədisi həsən adlandırmışdır.